PRVI v roce 2019: Aplikační garanti
V této sérií aktualit vás provedeme jednotlivými aktivitami v minulém roce a začneme spoluprací s partnermi projektu.
Pro aplikaci výsledků výskumu v rámci projektu PRVI je zásadní spolupráce s partnerskými pedagogickými SŠ na vytvoření e-learningové platformy, která výsledky projektu zpřístupní pro učitelky a učitele pedagogických VOŠ a SŠ tak, aby mohli zapojit oblast rané výchovy a péče do výuky. V uplynulém roce jsme se v této oblasti soustředili hlavně na tvorbu výukových materiálů (hlavně videa), které jsou z hlediska externích aplikačních garantů klíčovým výstupem.
Navazovaly jsme přitom na setkání z minulého roku, v rámci kterých jsme se domluvily, že navrhneme témata pro výukové materiály a partnerské instituce je budou komentovat a případně navrhovat další témata, která by měla být zpracovana. V roce 2020 jsme vytvořily první pilotní výukové video, které se podařilo zapojit přímo do výuky. Získaly jsme tak cenné poznatky přímo z výukové praxe, které jsme dále upřesnily pomocí online dotazníků. Díky tomu jsme zjistily, že práci s výukovými videi lze ještě podpořit a zefektivnit pomocí pracovních listů, které budou doprovázet výuková videa. Díky spolupráci s partnerskými institucemi jsme tak nejen úspěšné otestovaly pilotní verzi videa, ale celkově zásadním způsobem přizpůsobily klíčový výstup projektu potřebám cílové skupiny.
V této sérií aktualit vás provedeme jednotlivými aktivitami v minulém roce a začneme spoluprací s partnermi projektu.
V Sociologickém časopisu vyšel článek Lucie Jarkovské a Kataríny Slezákové "Dětská skupina jako kolektivita" z projektu PRVI. Text se věnuje vrstevnickým vztahům batolat v zařízení denní péče.