Zásadním pilířem úspěchu projektu je spolupráce s aplikačními garantmi, kterými jsou vybrané střední pedagogické školy. Spolupráce se vztahuje k vytvoření e-learningové platformy, která výsledky projektu zpřístupní pro učitelky a učitele pedagogických VOŠ a SŠ tak, aby mohli zapojit oblast rané výchovy a péče do výuky. Cílem spolupráce v prvním roce bylo upřesnit v tomto ohledu potřeby učitelek a učitelů a společně konzultovat a testovat naše nápady a návrhy pro adekvátní sekci webových stránek Centra pro ranou výchovu a péči na PedF MU.
V rámci spolupráce jsme uspořádali workshop, do kterého se zapojily nejen vyučující klíčových předmětů, ale také dvě ředitelky mateřských škol, které mají se zapojením dvouletých dětí zkušenost. Proběhla také setkání s partnery, formu rozsáhlého rozhovoru, v rámci kterého jsme probraly témata spojená s e-learningovou platformou a diskutovaly možnosti vytvoření výukových materiálů. Z konzultací s partnerskými organizacemi vyplynuli závěry pro další spolupráci na projektu. Mimo jiné, jsme se dohodly, že nabídneme dotazník s předvýběrem, na základě kterého relevantní školy vyjádří své priority k obsahové stránce e-learningového kurzu.
Téma, které se v průběhu roku objevovalo opakovaně, je spolupráce mateřských škol s rodiči a v této souvislosti i odlišná vzájemná očekávání a představy o této spolupráci, které se zvlášť u dvouletých dětí jeví jako klíčové. Toto téma chceme proto sledovat detailněji v rámci etnografického výzkumu a v rámci analýzy současných diskusí o rané výchově a péči v ČR. Co se dělo v těchto dvou aktivitách projektu v roce 2019 se dozvíte v některém z dalších dílů tohoto seriálu aktualit.