První video se zaměřovalo na komunikaci učitele a dětí a rozvíjelo kompetence aktivního naslouchání. Jde o způsob komunikace, při kterém registrujeme, co druhý říká, ale současně jej povzbuzujeme ke sdělování informací, volnému vyjadřování myšlenek, a názorů neverbálními i verbálními prostředky. Aktivním nasloucháním získáváme potřebné informace a současně ověřujeme vzájemné pochopení. Může jít o povzbuzování, objasňování, parafrázování, zrcadlení pocitů, shrnování nebo oceňování. Ve videu například paní učitelka říká: “Vážím si toho, že jste mi pomohly plachtu vyklepat. A teď si tam můžete sednout a zamotat se.“ Co myslíte, že použila?
Toto video bylo testováno středoškolskými studenty u našeho aplikačního garanta a setkalo se s příznivými až nadšenými ohlasy. Nyní pracujeme na dalším videu, které bude animované a bude se zaměřovat na proces adaptace dětí.