Z workshopů pořádaných pro mapování terénu vyplynul problém různorodého přijetí dětí do tří let v mateřských školách z pozic učitelů a ředitelů, takže jsme se rozhodly na toto téma zaměřit, což reaguje také na bouřlivou diskuzi na konferenci v Praze ke 150. výročí mateřské školy.
Článek má za cíl ukázat, že děti do tří let již v mateřských školách jsou, a je potřeba přemýšlet spíše nad kvalitním přístupem a programem pro tyto děti než nad bojem proti jejich zařazování. Článek se snaží poukázat na historický vývoj tohoto přístupu k dětem do tří let v České republice a jeho nutným inovováním díky novým poznatkům pedagogiky a psychologie raného dětství. Proto jsme se rozhodly zaměřit první článek spíše na ředitele a ředitelky mateřských škol a jiných zařízení a na pedagogické pracovníky a až v druhé řadě se zaměříme na rodiče.
Časopis si můžete předplatit ZDE.